Корені українського народу сягають часів, які передували добі Київської Русі. Своїми витоками наш народ тісно пов’язаний з історією слов’ян. У далекому минулому постала усна народна творчість доби Київської Русі. Відтоді до нас дійшли легенди й перекази, дружинні, святкові, весільні пісні, билини, колядки, прислів’я, приповідки. Чудовими пам’ятками давньоруської народної творчості є билини. Вони оспівують мужність і хоробрість богатирів, котрі самовіддано боронили рідну землю від ворогів. Твори усної народної творчості у всіх народів передували творам писемним, першими з яких у Київській Русі стали літописи. Із виникненням писемності в Київській Русі почали записувати найвизначніші історичні факти. Записували їх або дуже стисло, або у вигляді розгорнутих оповідань («сказань»). Згодом ці записи були об’єднані й розміщені у хронологічному порядку. Отже, літописами називається зведення у хронологічній послідовності («за літами») коротеньких записів і докладних розповідей про історичні події.
Образ Петербурга займає значне місце у творчості російських письменників. Про Петербург, символи петровської епохи - писали О. С. Пушкін («Мідний вершник»), М. В. Гоголь («Невський проспект»), Андрій Білий («Петербург»), Олександр Блок, Ганна Ахматова, Осип Мандельштам. У своєму підході до зображення Петербурга Ф. М. Достоєвський близький до Гоголя і особливо до М. О. Некрасова. У романі «Злочин і покарання» ми зустрічаємося не з парадною стороною прекрасного міста, а з чорними сходами, облитими помиями, дворами-колодязями, що нагадують душогубку. Петербург Достоєвського - це місто облуплених стін, нестерпної духоти і смороду. Це місто, у якому неможливо бути здоровим. Він душить і давить людину. Він - співучасник злочинів, живильне маревне середовище ідей і теорій.
У трагедії «Гамлет» (1601) Вільям Шекспір, переробивши сюжет середньовічної легенди і старої англійської п’єси про принца Амлете, відобразив трагедію гуманізму в сучасному світі. Гамлет, принц данський, - прекрасний образ гуманіста, який зіткнувся з реальним світом, де панує обман. Підступне вбивство батька Гамлета розкриває перед сином те зло, яке панує у держави Помста за вбивство батька для Гамлета перетворюється на синівський обов’язок, кровну помсту. Гамлет не може змиритися з існуючою несправедливістю. Жа-’ дання помсти стає для нього не просто особистою справою, а переростає у велике історичне завдання - відновлення справедливості у країні.
Твір за трагедією В. Шекспіра «Гамлет». В трагедії «Гамлет» (1601) Вільям Шекспір, переробивши сюжет середньовічної легенди та старої англійської п’єси про принца Амлета, з найбільшою глибиною відобразив трагедію гуманізму в сучасному йому світі. Гамлет, принц датський, - прекрасний образ гуманіста, який зіткнувся зі світом, ворожим до гуманізму. Підступне вбивство його батька розкриває перед сином зло, що панує в країні. Обов’язок помститися за вбивство батька для Гамлета - не звичайна, кровна помста. Вона виростає для нього в громадський обов’язок боротьби за праве діло, у велику і важку історичну задачу. Звихнувся час наш. Мій талане клятий, Що я той вивих мушу виправляти! Однак у цій боротьбі Гамлет зволікає, деколи жорстоко дорікаючи собі за бездіяльність. Іноді висловлюється думка, що Гамлет є слабкодухою від природи людиною, мислителем і споглядачем, не здатним до рішучих дій. Але це не так. У героєвій трагедії показана та могутня сила почуттів, якою відрізнялися люди епохи Відродження. Він важко переживає загибель батька, і ганебний шлюб матері. Гамлет кохає Офелію, але не знаходить з нею щастя. Його жорстокість і образливі слова в поводженні з дівчиною свідчать про силу кохання і розчарування.
Поема «Божественна комедія» - вершина творчості відомого італійського поета, основоположника італійської літератури Данте Аліґ’єрі. Сучасники поета вважали, що Данте побачив потойбічний світ і розповів про його устрій у своєму творі. Але насправді суть поеми не тільки у зображенні потойбічного світу і життя після смерті. Тлумачення смислу поеми можливе з декількох ракурсів бачення. В буквальному розумінні - це дійсно подорож душі після смерті у потойбічному світі. Але, крім буквального, правомірним є також алегоричне розуміння поеми, тобто кожна подія, кожна деталь несе у собі додаткове значення. За традиційними релігійними уявленнями, пекло - місце, в якому знаходяться грішники. Страждання через досконалі гріхи в чистилищі призначено для тих, хто має можливість очиститися і врятуватися для нового життя. Рай - нагорода для тих, хто жив праведним життям. Йдеться про моральну оцінку вчинків людей: куди саме потрапляє душа людини після смерті, визначається її земним життям.