Зараз в історичній науці все зростає інтерес до да вніх часів, з яких починаються витоки, проростає коріння народу, в усьому світі названого народом України. Земля нашої країни, культура нашого народу відчула усі часові зміни, однак чи не дивним є той факт, що принцип декоративного розпису житла землероба виник на цій землі у III тисячолітті до н. є., пройшов крізь віки й існує до сьогодні у багатьох українських селах. У III тисячолітті до н. є. на території України, на степових просторах між Дніпром і Дунаєм розквітала культура, яку сучасна наука називає трипільською. Це була високорозвинена культура ефектних фарб, складного орнаменту, із пишним розписом будинків, печей, яскравими фарбами керамічного посуду. Розташування трипільських поселень не відрізнялося від поселень сучасних українських селян.
Народився у м. Станіславі (нині Івано-Франківськ). Закінчив редакторське відділення Українського поліграфічного інституту у Львові (1982), Вищі літературні курси при Літературному інституті в Москві (1991), аспірантуру інституту літератури НАН України. Працював газетярем, деякий час очолював відділ поезії івано-франківського часопису «Перевал» (1991 - 1995). Був співредактором часопису «Четвер» (1991 - 1996). Мешкає у Івано-Франківську. Поет, прозаїк, есеїст. У1985р. разом із О. Ірванцем та В. Небораком заснував літературне угруповання «Бурлеск - Балаган - Буфонада» (Бу-Ба-Бу). Автор поетичних збірок «Небо і площі» (1985), «Серед-містя»(1989), «Екзотичні птахи і рослини» (1991), прозових творів: «Зліва, де серце» (цикл оповідань, 1989), романів «Рекреації» (1992), «Мос-ковіада» (1993), «Перверзія» (1996), численних публікацій в періодичних та антологічних виданнях.
«Божественна комедія» - вершина творчості Данте Аліґ’єрі. Цей твір став не лише підсумком творчої діяльності письменника, а й підсумком розвитку художньої, філософської та релігійної думки Середньовіччя. Створення такого твору - перший крок до епохи Відродження. Головною ідеєю твору є постійний пошук людиною нового шляху в житті. Структура твору - своєрідна подорож до потойбічного світу, здійснена поетом в уяві. Комедією твір був названий тому, що щасливо закінчується, а «Божественною» її назвав Джованні Боккаччо. Комедія складається з трьох частин: Пекла, Чистилища і Раю. Цей твір - символічне зображення реального світу, віддзеркалення внутрішніх переживань автора, сумнівів, боротьби, і в той же час весь твір пройнятий глибокою вірою в добро, яка ніколи не покидала Данте.
И решили они любой ценой поймать атамана, для чего снарядили искателей по всему краю, обещали им большую плату и награду. Но за Кармелюком поднялся весь народ. Поэтому и будто бы арестовывали его, а он появлялся снова, отбирая имущество у богатых и отдавая его бедным. Тяжело согласиться с тем, что справедливость можно установить грабежем и разбоем. Но можно по-человечески понять отчаяние Кармелюка и его побратимов, которые не могли примириться с унизительным ярмом, в котором оказался родной народ. Народ, который еще лелеял в памяти героические традиции казаков - сорвиголов, прославленных на всю Европу тем, что никогда не показали врагу спины и не согнули ни перед кем шеи. Такая же горячая кровь текла и в жилах их потомков, и ее кипение ощущал в сердце Устим Кармелюк. Поэтому и появлялся его образ в воображении и памяти народной к могущественному казаку, похожему на Байду или Голытьбу, Кошку или Гамалию, Сагайдачного или Сирко. Поэтому и писали о нем признательные современники и потомки многочисленные сказы и легенды, шепотом передавая их близким, знакомым и радуясь тому, что живет среди них настоящий защитник.
Стих «Слово в родной матери» был написан в 1941 году. Эта дата объясняет искренность и проникновенность, посвященных Украине - Матери. Высокий империотичный накал этого потихоньку объединяется с глубоким лиризмом. Стиль первых срок настраивает на торжественную волну: Благословенный тот день и время, Когда постелилась коврами Земля, по которую ходил Тарас Малыми босыми ногами… Словом «благословенный» в разных грамматических формах начинает первым в каждых пяти строфах. Оно подчеркивает основную мысль потихоньку: земля Украины, ее история и богатая культура, созданная умом, талантом и руками ее большого народа. Почему большого? Так как прошел все испытания, то попытки уничтожения и выжил вопреки всему. Сила патриотизма, высочество стиля совпадали с общим расположением духа, который Рыльскому даже простили это, что он воспевает не весь Советский Союз, а Украину. Правда, несколько слов сказано учитывая реальность: