| Сочинения по литературе | Украинская литература | Сочинения на свободную тему | Рубрики сочинений |



Петербург Ф.М. Достоєвського (варіант 4)

Образ Петербурга займає значне місце у творчості російських письменників. Про Петербург, символи петровської епохи - писали О. С. Пушкін («Мідний вершник»), М. В. Гоголь («Невський проспект»), Андрій Білий («Петербург»), Олександр Блок, Ганна Ахматова, Осип Мандельштам. У своєму підході до зображення Петербурга Ф. М. Достоєвський близький до Гоголя і особливо до М. О. Некрасова. У романі «Злочин і покарання» ми зустрічаємося не з парадною стороною прекрасного міста, а з чорними сходами, облитими помиями, дворами-колодязями, що нагадують душогубку. Петербург Достоєвського - це місто облуплених стін, нестерпної духоти і смороду. Це місто, у якому неможливо бути здоровим. Він душить і давить людину. Він - співучасник злочинів, живильне маревне середовище ідей і теорій.

Він свідок кошмарних снів, людських трагедій. Достоєвський багато уваги приділяє опису убогих інтер’єрів мебльованих кімнат. Але інша його увага звернена на заходи і символічні кольори. Так, жовті кольори - символ хвороби, убогості, злиденності життя. Жовті шпалери і меблі жовтих кольорів у кімнаті старої процентщиці, жовте від постійного пияцтва обличчя Мармеладова, жовта, «схожа на шафу або на скриню» комірка Раскольникова, будинки, пофарбовані в жовто-сірі кольори. Соня Мармеладова пішла «по жовтому квитку», жовтуваті шпалери в її кімнаті. «Меблі жовтого відполірованого дерева» у кабінеті Порфирія Петровича, перстень із жовтим каменем на руці Лужина. Таких прикладів багато.

Ці деталі відбивають безвихідну атмосферу існування головних діючих осіб добутку, є провісниками недобрих подій. Однак у романі згадується і зелений колір, кольори «фамільної» мармеладовської хустки. Цю хустку, як хрест, носить Катерина Іванівна, а за нею і Соня Мармеладова. Хустка персоніфікує одночасно і страждання, які випадають на долю її власниць, і їхню спокутну силу. Вмираючи, Катерина Іванівна вимовляє: «Бог сам знає, як я страждала…». Відправляючись за Раскольниковым, що йде зізнаватися у злочині, Соня надягає на голову цю хустку. Вона готова прийняти на себе страждання і надолужити цим провину Раскольникова. В епілозі, у сцені переродження, відродження Раскольникова, Соня з’являється у цій же хустці, що змарніла після хвороби. У цей момент зелені кольори страждань і надій головних героїв добутку перемагають жовті кольори хворого Петербурга.

На їхніх хворих обличчях засяяла «зоря обновленого майбутнього», вони готові сприймати нове життя. Отже, образ Петербурга у романі Достоєвського «Злочин і покарання» символічний. Він є, з одного боку, соціальним тлом, на якому розвертаються події роману, з іншого боку - сам є діючою особою, співучасником страшного вчинку Раскольникова, а також і його каяття, повернення у світ людей.


Хорошее сочинение? Тогда в закладки - » Петербург Ф.М. Достоєвського (варіант 4) . Это нужно, ведь не потеряешь!

Содержание интересных новостей


Новые сочинения:

Сайт создан в системе uCoz